'SATU Ikatan' -peringatan bagi yang lupa

'SATU Ikatan' -peringatan bagi yang lupa
"DI ANTARA ORANG-ORANG MUKMIN ITU ADA ORANG-ORANG YANG MENEPATI APA YANG TELAH DIJANJIKAN KEPADA ALLAH . & DI ANTARA MEREKA ADA YANG GUGUR & DI ANTARA MEREKA ADA PULA YANG MENUNGGU-NUNGGU & MEREKA SEDIKIT PUN TIDAK MENGUBAH(JANJINYA)"[33:23]

Friday 21 January 2011

kerana Apa Aku berbuat?

"DAKWAH?"

"kenape abang baik dgn kami?"
"kenapa abang belanja kami?"
"kenapa selalu sms ceria kpd kami?"
"kenapa bersusah payah kepada kami?"
kenapa?
kenapa?
ada apa ?
nak apa sbnarnya?

seorg daie yg ikhlas jelas perjuangannya maka ia akan memberi respon tanpa ragu2
lambat atau cepat bukan perkiraannya tp ia yakin bahawa kerana inilah dia berbuat...


bukanlah yg penting itu apa yg ku telah belanjakan,
bukanlah yg penting itu masa yg akau korbankan
bukanlah yg penting itu tenaga yg kucurahkan
tapi adakah ada balasan yg lebih besar dari balasan yg Allah akan berikan.
kpd mereka yg berjuang utk dakwah ALLAH ini ia tidak ingin memiliki satu pun dari dunya ini
"aku tak mahu nama "
"aku tak mahu org kata aku baik"
"aku tak mahu saja2 buat hal bergaduh ngan org"
"aku tak mahu tarik org masuk mane2 organisasi"
"aku bukan nak itu semua"
jadi apa yg aku nak?....
mereka yg berjuang utk dakwah ALLAH ini
kosong
dari apa2 yg ingin ia dpatkan kecuali
dia berbuat utk ALLAH SAHAJA
SEMATA2 utk ALLAH tidak ada yg lain
kholis utk ALLAH
tidak aku berbuat melainkan kerana ALLAH SHJ
ya
aku bercakap utk DAKWAH ini
dan aku berbuat utk DAKWAH ini
dan aku bergerak utk DAKWAH ini
kemana aku pergi aku mmbawa DAKWAH ini
maka ia adlah
li dakwah
bi dakwah
ma'a dakwah
utk DAKWAH ini
dgn DAKWAH ini
bersama DAKWAH INI
........

*aku= siapa saja yg berjuang utk DAKWAH ini.

0 komen:

Post a Comment

Pastikan POSISI anda kini dlm keadaan MENGINGATI ALLAH..